torsdag 1 september 2011

Efterspelets uppdatering

I dag trodde jag att hösten hade anlänt. En snabb blick på luren. 1 september. Gula och bruna löv överallt, hällregn, potentiella minusgrader och blåst. En snabb titt utomhus. Ingen höst. Solsken och många grader över nollan. Även om vi lämnar sommaren enligt kalendern kommer vi förhoppningsvis få fler sladdagar av sommar.

Jag är alltså tillbaka på Ljungskile Folkhögskola och min journalistutbildning. Samma dag som jag landade på Arlanda flygplats efter en underbar vistelse i New York tog jag mitt pick och pack och stack ner mot västkusten. På ett märkligt vis blev det en totalförändring som slog mig. Dagarna innan var fyllda av feta skatesessions, gratis käk och fri bar. På tisdagskvällen var jag återigen tillbaka på mitt minimala internatrum med en fet jetlag och träningsverk som kunde knäcka även den hårdaste Chuck Norris. Är det inte lustigt hur livet likt ett mynt bara kan vända och bjuda på det mest oväntade?

Från och med nu är det alltså Ljungskile, Uddevalla och temporära Göteborgsvistelser som gäller. Jag ska härmed försöka uppdatera lite från den feta scenen som representeras av våra västkustskejtare.

Här kommer i alla fall en liten inspelning från New York. Framför kameran ser ni Gavin, Sydafrikas representant på Manny Mania, som genomför en absolut perfekt 360 flip på Brooklyn Bridge bland galna cyklister och förvirrade turister.




/Mårten R