tisdag 8 november 2011

Red Dragon Skateboards

Efter lite research på nätet så har jag äntligen hittat en klassisk skaterulle som var en av dom första rullarna jag såg, och som faktiskt fick mig att börja skejta.
När jag såg denna skatefilm så kunde jag inte undvika frågan: Varför är alltid de gamla skatefilmerna bättre än de som släpps idag? Tricken? Stilen? Kläderna? Deras sätt att få ihop en skatefilm? Deras djävulskap? Eller kanske bara för att det ser ut som om dom har förjävla roligt när dom åker.

Visst, dagens skatefilmer är sjukt high-tech, HD kvalitet och ny teknologi, mer kött på benen i företagen och är inriktade på det ena och det andra. Men jag måste säga att när jag kollar gamla rullar, så blir jag mycket mer skatepepp och vill gå ut och ha roligt på brädan.
Vad har dagens skateboard industri missat? Maybe we can blame it on the internet?

Skitsamma, jag kommer åka tills jag dör. (Så mycket vet jag i nuläget)
Skate and destroy! /Jonas.

Red Dragons - RDS/FSU/2002 from Bernard Geluk on Vimeo.