tisdag 23 februari 2010

T&(H)C Surfdesign Spelet...




Här har Vi ett till Klassiskt Spel!

T&C Surfdesign eller Town & Country Surfdesign var ett välkänt Surfmärke som startades 1971 av en Herre vid namn Craig Sugihara i Pearl City, Hawaii.
Dom gjorde mest Surfkläder & Surfbrädor. Deras mest välkända Graphic på sina varor var en Surfande Gorilla som kallades för "Thrill Gorilla"

1988 så släpptes då "T&C Surfdesigns: Water & Rage Rage till NES (Nintendo 8Biten AKA Världens Bästa SpelKonsoll!).1992 släppte ett till spel som fokuserade enbart på Gorillan som hete "T&(H)C Surfdesings 2: Thrilla´s Surfari". Sedan försvann hela skiten åt Helvete, Sånt som händer Allt förr eller senare!

Hur som helst är det ett jäkligt roligt spel, "Hippie-Jump´en" finns även med här men måste karaktärerna Pusha Mongo?!
Skulle vilja se Karaktärerna komma inrullandes en sen Fredag kväll på nån risig Mordor Yta, iklädda Maskerna! Fan, Det vore någe...

I samma veva tänkte slänger jag in en låt med ett Emo Band som jag & mina kära vänner lyssna mycket på i början av 2000-talet.

Thrice heter dom och är ungefär så Emo man vill/ville att det ska vara, Detta band såg man uppträda i Sthlm på "Heart Attack Tour" och det enda jag minns pga redigt Alkohol intag var att jag stog och spanade in någons Röv i publiken, När konserten var slut så visade det sig att Röven tillhörde en något långhårig,blond Pojke.

Efter att man insett det blev det några extra Kalla för att komma på bättre tankar, Det är förövrigt då jag låg avdäckad på nån gata och vaknade till tonerna av "A Clockwork Orange" Theme´t som nåt band vid namn "Alkaline Trio" hade som Intro på deras spelning.

Tyvärr var det just bara A Clockwork Orange intro´t som var nåt & ha av deras konsert!

Men hur som helst så jag minns att mitt uppvaknande i Fyllan var som att komma till PellePorten eller något annat Guda liknande ting!

Hur som helst minns jag denna helg som en JÄVLIGT ROLIG HELG!, Det lilla man minns!

Sova i bilen & frysa ihjäl, Springnotor på Pizzerior, Josef "Poolman"´s frekvent spyor, Rokker-Micke Aka Prince Albert´s eviga tjat om Tjejer, Jens Persson´s & Robert Saxin´s KIR teorier, Mina Ögon & Polis-Nojor samt Alldeles för mycket Alkohol & Folköl när Bolaget var stängt & bara allmänt jävla drag!

Tack till Alla som var med under denna helg! (Inga Tack Till Sthlm´s Polisen samt Dyr Folköl!)

En vacker dag kanske det tom kommer upp bilder här därifrån, Men det är ungefär 3% chans att det sker.

Här är iaf en Youtube (Vad Annars Bitch?!) länk med Thrice och deras Cover för att hedra T&(H)C Surfdesign Spelet!

Enjoi!



/B.S/