fredag 27 november 2009

Hardcore Danne Get Well Soon!



Ja, Fan idag jobbade jag på Brädcentralen i Örebro, och folk skejtade på som vanligt,
frekvent nötande åt höger & vänster, En som var och alltid är pepp var "Hardcore-Danne" aka Daniel Nätterdal, Han skejtade på som han alltid gör med stil,fart & pop!
Jag får en bräda levererad av Mr Kicksville aka Micke Strandberg eftersom vi hörts tidigare på dagen o kommit fram till att jag ska köpa en bräda billigare (För att KickvilleSkateboards ÄGER sönder det mesta så klart!).

Står & snackar lite skit med han vid kassan på BC o helt plötsligt kommer John Romo inspringande genom dörren till skatelokalen och säger: "Du, Det är nog bäst Du ringer Ambulansen, Danne har ramlat o slagit i huvudet & tuppat av!"

SHIT! tänker jag o rusar in i hallen där mycket riktigt så ligger Danne helt knockad på golvet med en hop av kids omkring sig, Jag frågar vad det är som hänt och jag får höra att Danne precis hade gjort en Popshavit To Nosestall i högsta quarterpipe´n och Schvooosch BANG! Handlöst rakt ner i BC´s äckliga betonggolv med huvudet före! Det är alltså vad jag förstår det som ett fritt fall upp ifrån copingen rakt ner med skallen i backen!

Romo sa att han aldrig hade sett någon dra i huvudet så hårt live som Danne gjorde i den slamen!

Ruskar lite liv i Danne och han svarar att allt är helt vimsigt, han ser nästan grön ut i facet! Vi går ut o sätter oss i lilla entrerummet vid kassan o jag frågar om allt är lungt o det enda jag får till svar är att han inte minns fallet o att allt är vimsigt.

Tänker att Ambulansen måste inkallas så fort som möjligt endå fast Danne sitter på en stol o smådricker på en Lokavatten jag gav han, Kärringen på 112-linjen är trög i hela jävla huvudet och förstår först inte vad saken gäller och att det handlar om en skateboard bail och allt inträffat på BrädCentralen, som ligger mitt imot det stora Polishuset i Örebro.

Misstänker hjärnskakning för Danne är inte med någonstanns, Kärringen frågar vem det är som ramlat o hur gammal han är osv, Danne är 29 men mummlar att han ä 39! Jag förstår om han såg stjärnor alltså!

Mr Kicksville (Micke Strandberg) frågar Danne om han vet sitt egna telefonnummer men det var inte så lätt verkade det som... Såg en jävla stor bula i skallen på han också, skymta bakom håret, svullet...

Hon säger att jag ska hålla kontakt med han hela tiden ifall han börja spy (vilket ofta händer när man slår i huvudet rejält så skulle jag ringa henne på engång igen, Som tur var kom det inget sånt under tiden innan han blev hämtad av Ambulans personalen)

Hur som helst så springer några kids ner (Bla Nicholas Seppänen) med min telefon eftersom det var den enda som fanns till godo, dit då dom på Sjukan ska ringa för att kolla om dom hittat rätt, Jag pratar hela tiden med Danne o frågar hur han mår o han säger att han har ont i huvudet som fan och att allt är vimsigt!

Danne ber om att få lämna kvar sin skate & väska o tar med sig nycklar och plånbok sen drar vi neråt för att möta Sjukvårdarna...

Möter dom i dörren och dom frågar lite grundfrågor om vad som hänt osv, Förklarar att han ramlat och slagit i huvudet riktigt hårt, Dom lägger Danne på en bår och kollar hans nacke så inget har gått sönder där, och det verkar som den klarat sig iaf! Jävligt bra & tur det!

Säger Adjö & öndskar han Lycka till innan dom bär in han i Ambulansen och drar med ilfart mot USÖ.

Skönt som ett fan att Ambulansen kom fort och att Danne iaf var på fötter!
Hoppas innerligt att allt gick bra där borta!

GET WELL SOON HC-DANNE!

Slänger in 2st Skatefoton på Danne in action för han är riktigt jävla grym på att rulla & en jävligt skön person av skateboarden också! Bild 1: Fs Lipslide - Bollnäs Skatehall. Bild 2: Fs Bluntslide To Fakie - Bollnäs Skatehall.
Samt att 1ost Snabba Trick´s med Danne finns i media form att kika på i kära Mårten Rapp´s Adjö blog! Take A Sneek For Some Really Good Skateboarding On www.liteadjo.blogspot.com

/B.S-SITR.TK