torsdag 5 november 2009

Saker Som Kan Vara Störande För Dig Som Skateboardåkande Individ+Några Historier


Ja, Nu har första snön fallit i Mordor´s trakter, det är en JÄVLIGT störande sak (tycker Matbiten på bilden också så han chillar i 3-D brillor dagen till ära!) efter som du nu berövas friheten att skejta utomhus och måste söka dig till inomhuslokaler där tider måste hållas och diverse rat´s kör sina redan uttänkta och genomgjorda line´s hundra ggr om eller smutsiga garage med en koldioxid halt på över 100% så att tom ditt egna hår börja växa i takt med växthuseffekten!

Det sist nämda anser jag iaf är mycket roligare än nån jävla hall men det är bra att dom finns lite varstanns här i Sverige och resten av världen!

SNÖ kniper då alltså första platsen över Störande ting mot oss Skateboardburna individer! (Till Snö tillkommer även regn av alla det slag samt slask o blask, burr...!) Det är så man vill låsa in sig i badrummet och ligga i sedvanlig fosterställning och lyssna på Backstreet Boys första på riktigt hög volym medans man gnider in anus & ögon med tigerbalam! INTE KUL!

Grus,sand,sten,sprickor och hål i flaten,glas splitter, snusutlägg,hundskit,tuggummi,piss,spyor,VAXSMULOR (Detta fenomen är bara förjävligt mot gripen och detta brukar förekomma på en del inomhus hallar runt om då ev curbs måste delas av inlinesåkande brukare och dom gillar ju att vaxa till sina underliga soulgrinds!) smör,ost,läsk osv,nyp i curbsen,kingpinknäckning inklusive brädknäckning,HANGUP`S,pung eller anuskross blabla osv m.m, Listan kan göras lång! Men tänk vad ett litet gruskorn kan göra för dig, den lilla partikeln av sten kan förstöra kanske timmars arbete eller tom göra så du hammnar på sjukan! Det är inte ett lätt liv man valt som Skateboardburen individ! Men ack så SKOJ är det! :)

Polisen samt Securitas är också något av en börda då och då när du kanske har hittat ett nytt spot och blir bustad efter 10 minuter för att nån människa ringt och skvallrat att det är "ett gäng typer som står och misshandlar någon" ( i detta fall kan vi ta en vanlig träbänk) så Polis eller Väktare måste inkallas, och tro mig, Dom flesta som jobbar inom detta yrke gillar att jävlas lite extra efter som dom vet att dom sitter skyddade bakom sin makt!
Vissa av dessa gillar tom att skriva ut böter till dig om du har riktigt otur, det har hänt ett flertal gånger, rättegångar har vart påtal efter som man skejtat på "Förbjuden mark" men som tur är har alltid åtalen lagts på hyllan, för Ni hör väl själv hur det låter? "Vi ska ge en människa som åkte upp på en vägg med en skateboard x antal riksdaler i böter för man får inte göra så blabla osv, Det håller bara inte!

Det har dock hänt flertal gånger att vis(sn)a är väldigt trevliga och ber en bara dra där ifrån och nuförtiden orkar man ju inte tugga så mycket tebax som back in the dayz b***h! Men ibland händer det med, Tyvärr. Men det tycker iaf jag är en helt personlig sak sins emellan händelse förloppet och hur allvarligt saken egentligen är!

Och det kan kanske ge Oss skateboardåkare ett dåligt rykte men Vi vill inget annat än folk väl och utöva det vi har inom oss, Att få ut kreativa ting via en träplanka på 4 hjul är det inte många människor som förstår sig på, Dvs om dom inte åker eller har åkt skateboard längre än ett 1-2 år av sina liv! Rätta mig if iam wrong about den punkten eller så skiter Ni i det!

Nu räknar jag inte med skador,sjukdomar o annat fysiskt eller psykiskt som kan vara störande för Dig som åker!

Nu över till något mer roligare, Historier & Minnen! P.s. Ibland är det inte mycket man minns men endå! D.s.

Det var när jag och ett gäng andra som brukar skriva/inte skriva på SITR.TK (Jens P, Firre FRA Arboga,Jonas "Kiruna" H,Daniel "Krang" Pettterssson, Simon Bohjort & Kalle "Maskinen" Larsson mfl) var i Västerås och skejtade för någon månad sedan, då vädret fortfarande var cleant, Har för mig det var efter vi hade vart i Vallby KidZ Plazan och tagit oss till AseaTorget i Centrum, Alla som vart där vet ungefär hur det ser ut, Det finns ett litet Handrail nerför en 3-4 trapp och x upphöjt i y delat på 2 st antal cementcurbs och några flaträcken och "Så här Svenska plattor till flat får det inte vara" flat men iaf så korsar bredvid torget och stora vägen en cykelväg där det är schysst asfalts flat, Där är det också mycket gångtrafik,mopeder och cyklister.

Hur som helst så hade någon vält en stor och tung pelare eller mer sugga kanske? i cement (liknar en sån dära vägavspärrningsgrej med reflexer på) och lagt mitt i cykelvägen, denna var guld och köra Wallies eller No Compley Wallies på, vilket jag misstänker att skejtarna tidigare hade gjort där eller så hade dom kört trick över den från flat, whatever!

Jag körde lite No Compley Fs Wallie på den o jag kan minnas att Bohjort & Krn gjorde några Bs Wallies, Rätt vad det är så kommer det en gubbe i 70+ andan i brunrandig kavaj,byxor och gubbkeps och tvärnitar framför cement suggan precis när man ska köra och börja gnälla om att Jag eller Vi måste ta flytta på den från cykelvägen för den inte ska ligga där annars så tillkallar han Polis!

Jag säger åt gübben att det är omöjligt att flytta på den för den är för tung, att den legat där tidigare och att den flyttas om han själv flyttar på den och forsätter smårulla...
DÅ blir gubbenfaen riktigt sur och börjar skrika nånting och tar fram en mobiltelefon ur fickan och börjar antagligen ringa till Polisen tänkte Vi men tänkte inte mer på det, Så jag sparkar fart mot suggan i riktning igen för att köra en NoCompleyWallie igen men missar pga att han står där med sin cykel i vägen o vägrar flytta på sig! Fummlar med telefonen och tar kort på mig!!!

HAHA! Vafan tar han kort på mig för?! tänker jag och frågar vad i helsike han gör men då helt plötsligt som en blixt från klar himmel eller om man skulle ha en Av & På knapp för Schizofreni så ändras hans jobbiga beetende till att bli glad och nyfiken på Skateboard och frågar om det är kul att åka och om det är svårt osv.

Sedvanliga frågor typ, dock inga "Kan du 360,Kickflip eller 360flip" alá "Hej, Jag är 10 år,äter Kellogs Frosties och spelar Tony Hawk Pro Skateboarding på Ps3, jag tror också att Ollie OneFoot heter Ollie North, för det står så i THPS men vet inte vad en Ollie OneFoot är" Stilen, Ni vet vad jag menar! men det var nog för att han var en 70taggare misstänker jag! :)

Från att verka jobbig och gnällig till en hyvens gubbfan som sedan lät suggan ligga kvar (Inte så konstigt med tanke på vad den vägde) och önskade en lycka till och sedan forsatte sin cykeltur, tyckte jag var väldigt kul att han förstog att Vi bara ville åka och ha roligt!

Frågan är nu var korten är någonstanns och vad "Gubben i Brunt" gör med dom, Några Poliser hann vi inte se för Herr Larsson var klar med sitt handrailarbete så vi begav oss efter som det började skymma...

Tilläggas kan att Jens Persson hoppade över session pga att han sov bort en råfylla i Kalle´s bil ist för att skejta street men vid KidZplazan gjorde han några copingtricks iförd solbrillor, Precis så som det ska vara en dag då det känns lite extra slitet!

En annan gång så fotade jag och Kiruna i ett bank i Hallsberg, där det nästan jämt är bust förutom på helgerna, detta var en jävligt sliten Söndag för natten innan hade inte vart nådig med gamnacke lååångt ner i golvet och mycket fett,redeyedistrict och intensivt Tetris spelande på Nintendo 8an hehe!

Och det är alltid någon kärring som brukar komma ut på ballkongen på fjärde våningen o hota med att det är folk som jobbar natt som bor i huset och dom försöker sova och hon minsann ska ringa Polisen om man inte slutar åka, "Jaja, Gör det om du vill" sa Vi mitt uppe i fotosession efter som jag redan fått dom bilderna jag ville ha och höll på med Ss Heelflip och Pang! Sättning klockrent efter att hon skriker att "Snart kommer Polisen och då blir det inte lika roligt för ER!" stilen.

Efter sättningen ett småjogg till min bil, hinner precis sätta oss och stänga dörrarna och mycket riktigt så smyger då en Polisbil runt vid bankarna och letar i värsta "Robocop" stilen... DET VAR TUR VA? ELLER HUR?!

Finns miljontals av såna här onödiga men endå rätt så roliga minnen att ta upp och skriva om, Så jag väntar storögt på när nästa historia kommer från någon annan i SITR.TK´s crew! (Kommer kanske iofs aldrig ske men endå!)


Nu orkar jag inte skriva mer om det här onödiga inlägget i blogen men jag tycker att folk som tar sig en titt in på siten ska lägga en kommentar om nåt roligt eller tråkigt som hänt när dom vart ute och skejtat med sina vänner, Om nån karaktär som dykt opp från ingenstanns och gjort livet surt för dig eller nån som kanske tom gick och handlade ut 10st Mellisar på Gröna Skylten eller gav dig pengar eller mat bara för den tyckte du hade arbetat SÅ hårt med just det trick du satte!

Time to ZzzzZ now!

Fred!

/B-S