måndag 19 oktober 2009

Det Magiska 3, I detta Fall De Magiska 3 Ostarna!



Ja, jag vet att jag tjatar om siffran 3 men det är ju faen något lurt med just
den siffran, ibland har jag det på vissa skateboard trick man ska utföra, ett av de är tex 360flip, sitter det inte på första,andra eller 3tje, då är det kört säger jag bara, Någon som känner igen sig?

Häromdagen vaknade jag och trodde det var Onsdag (3tje dagen i veckan), Att klockan var 03.00 på natten samt att mina mobiltelefon ringde av någon konstig anledning på just kl 3! ICH BLIR TOKIG!?... Men nog tjatat om det magiska numret 3, Nu blir det OST TIME!

Idag har det lånats både DMX och Ted Gärdestad skivor (fin blandning?) & en dvdfilm om Ché Cuvara samt x antal no brand tshirt´s till D.I.Y projektet som måste påbörjas inom snar framtid,Okej? & det slank även självklart med 2st ostar från märket Falbygden´s och så en från C(o)OPS egna märke, vilket var en riven gul och fin Cheddar ost, SÅ jävla god är den med hela 34% fett i, passar på allt tom rent i käften, KÖP! För den är inte så överdrivet dyr heller, 19.90:-, Perfekt när du ska göra paj,pizza eller varma mackor hemma!

Nu till en vit Get Brie vid namn Soignon från Falbygden´s own privat jävla mejeri med 28% hjärt & kärlproblem, Denna är ljus & mild i smaken, den smakar ingenting typ men det är bra för den som inte vill att munnen ska brinna sönder av sälta när det ska förtäras! Köp om du har lena smaklökar, passar bra på kexet (yeah?) , 33 (Denna siffra!) kr från din plånkbok till staten, vilka annars?

Nu sista osten av de 3, En Blå Prästost med hjärtattacks styrka 31% samt att den kosta 55kr, men ligger på 500gram så det är rätt schysst. En kärring med en mjölk kanna pryder förpackningen och jag var mycket intresserad av och smaka en skiva, När jag smakat så tar jag en skiva till för att sedan inse att man kan ha blivit helt lurad av sig själv, det här var ingen bra jävla ost alltså, den smakade ingenting o var torr o så där jobbig, så fort du drar en skiva med osthyveln så ligger halvaosten utspridd på golvet o skidbacken kommer efter 5 sekunder, Damen min tyckte den var för "fettig" men jag tyckte fettet fattades helt o hållet, men smaken ä som baken, eller backen, skidbacken? skejtboardbacke? Finns det nåt som heter Rullbrädesbacke i svenska ordboken?

Nej nu snurrar det för mycket så jag måste avsluta detta inlägg och ägna mig åt att sitta och titta på tv utan ljud och ibland, vända mig 90 grader och titta in i väggen för att sedan känna att apati är en stor del av ens liv när man inte åker skateboard. Så fort du inte skejtar, så är det fel, Som att någon tar bort ett viktigt organ från dig, kanske din njure,hjärna,lever,hjärta,ben,arm,penis osv, Visst är det så?!
Imorgon är det fotdoktorn som gäller för min del! Han kommer som vanligt bara snacka om att man ska sluta belasta fötterna med o skejta o tjata om extra inlägg osv, Ni vet hur det är med såna typer!

Hare gott allihopa!

/3B3S3